ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ, ΝΕΑ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ|

Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ζήτησαν έντεκα Δήμαρχοι της Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Φωκίδας για το θέμα των διοδίων της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.

Οι Δήμαρχοι με επιστολή προς τον Υπουργό ζητούν τον άμεσο προγραμματισμό συνάντησης προκειμένου να εκθέσουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημότες και οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν σε σταθερή βάση τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, λόγω των υπέρογκων τιμών των διοδίων της Γέφυρας Α.Ε.

Το κοινό ψήφισμα των Δημάρχων Αγρινίου, Αιγιάλειας, Ακτίου – Βόνιτσας, Αμφιλοχίας, Δωρίδος, Θέρμου, Καλαβρύτων, Μεσολογγίου, Ναυπάκτου, Ξηρομέρου και Πατρέων αναφέρει σχετικά:

«Σε πρόσφατη απόφαση της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τη λειτουργία της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», αναφέρεται  αύξηση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου του 2023.

Παρά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργου Καραγιάννη ότι η εταιρεία θα προβεί σε ακύρωση της αύξησης κατά 22% του κόστους διέλευσης για τους συνδρομητές e-pass, στην ουσία, ο τρόπος με τον οποίο η Γέφυρα θα προβαίνει στις χρεώσεις του νέου προγράμματος ανά διέλευση, όχι μόνο δεν το καθιστά  φθηνότερο από το αντίστοιχο e-pass του 2022, αλλά επί της ουσίας θα είναι ακριβότερο. Επιπλέον, η εταιρεία αναγκάζει τους εργαζόμενους να προκαταβάλλουν ένα μεγάλο μέρος του μηνιαίου κόστους του προγράμματος, ασχέτως εάν θα πραγματοποιήσουν ή όχι όλες τις διελεύσεις.

Συνεπώς, επιβάλλεται να υπάρξει ουσιαστική μείωση του κόστους για τους εργαζόμενους και όσους χρησιμοποιούν τη Γέφυρα σε σταθερή βάση, χωρίς τους περιορισμούς των διάφορων e-pass, καθώς επίσης επιβάλλεται να υπάρξει περαιτέρω ελάφρυνση των κάθε είδους διερχομένων από την εν λόγω γέφυρα, καθώς το κόστος διέλευσης είναι κατά κοινή ομολογία υπέρογκο.

Αυτό συνάδει αφενός με την αναγκαιότητα προσαρμογής στη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία του ελληνικού λαού και των εργαζομένων, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της γενικευμένης ακρίβειας, ιδίως στα βασικά είδη διαβίωσης. Αφετέρου, η τιμολογιακή πολιτική αναφορικά με το κόστος διέλευσης απ’ τη Γέφυρα, θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί και σε κάθε περίπτωση να βαίνει μειούμενο και όχι σταδιακά αυξανόμενο, πράγμα που συμβαίνει όλη αυτή την περίοδο, από την κατασκευή της ως σήμερα.

Η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – αυτό το μεγαλεπήβολο έργο – δημιουργήθηκε για να ενώνει τις κοινωνίες εκατέρωθεν αυτής και όχι να τις χωρίζει. Γι’ αυτό επιβάλλεται να είναι δυνατή η χρήση της από το σύνολο της κοινωνίας και όχι να αποτελεί ένα ακόμη δυσβάσταχτο φορτίο ανάμεσα σε τόσα άλλα, που επιβαρύνουν την κοινωνία και ειδικά τους πιο αδύναμους οικονομικά πολίτες.

Η αναγκαιότητα μάλιστα των συχνών μετακινήσεων για ποικίλους λόγους εξυπηρέτησης, καθιστά αδήριτη αναγκαιότητα τη λήψη μέριμνας ώστε η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» να είναι προσβάσιμη εύκολα από όλους.

Για τους παραπάνω λόγους, καλούμε την Κυβέρνηση και ειδικά το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσουν στη λήψη όλων των μέτρων που είναι απαραίτητα, ώστε το κόστος διέλευσης από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» να μειωθεί για το σύνολο των διερχόμενων από αυτή και ειδικά γι’ αυτούς που είναι αναγκασμένοι να κάνουν συνεχή χρήση της γέφυρας για κάλυψη βασικών καθημερινών αναγκών τους, να διαμορφωθεί στα τρία (3) ευρώ ανά διέλευση».

Οι Δήμαρχοι:

Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας και Δήμαρχος Καλαβρύτων, Θανάσης Παπαδόπουλος

Ο Δήμαρχος Αγρινίου, Γιώργος Παπαναστασίου

Ο Δήμαρχος Αιγιάλειας, Δημήτρης Καλογερόπουλος

Ο Δήμαρχος Ακτίου – Βόνιτσας, Γεώργιος Αποστολάκης

Ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας, Γιώργος Κατσούλας

Ο Δήμαρχος Δωρίδος, Γιώργος Καπεντζώνης

Ο Δήμαρχος Θέρμου, Σπύρος Κωνσταντάρας

Ο Δήμαρχος Μεσολογγίου, Κώστας Λύρος

Ο Δήμαρχος Ναυπάκτου, Βασίλης Γκίζας

Ο Δήμαρχος Ξηρόμερου, Ιωάννης Τριανταφυλλάκης

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης».

 

 

Comments are closed.

Close Search Window